20 Aralık 2015 Temnos

11219641_10153883379284887_6513057271416827973_n

Kardeşimin Salcano bisikletinin frenleri tutmamaya başlamıştı. Hatta birkaç ani fren sıkmam gerektiği yerde çocukluğumda öğrendiğim ayak freniyle ayağımı arka tekere sıkıştırarak durdum. İnternette mekanik fren balatası araştırdım ve Karşıyaka!da bana en yakın bisikletçiyi (Kadans bisiklet) buldum. Uygun balata bulamayınca komple fren setini Shimano ile değiştirmeyi düşündüm. Derken gözüm bisikletlere ilişti. Bisikletin çıkaracağı masraflarla uğraşacağıma yeni kaliteli bir bisiklet alarak çözmeye karar verdim. Hem de 26 çocuk bisikleti gibi küçücük kadroda bisiklet kullanacağıma ideal bir bisiklet almış olurum diye düşündüm. Bianchi’lerden bakmaya başladım. Bu ne kadar, şu ne kadar diye dolaştım. Tüm bisikletleri gördükten sonra en son bir bisiklet gözüme çarptı. Şu an hala severek kullandığım Carraro Big 1029. 29″ teker boyutu, hidrolik fren, havalı maşa, Shimano Deore set, XT aktarıcı, inceltilmiş aliminyum gövde ve konik bogaz. Aradığım her şey bunda vardı ve oldukça heybetli bir bisikletti. O gün kardeşimin bisikletini saydırıp (argoda okutmak) üzerini de kartla ödeyip bisikleti aldım.

Bisikleti Tamer abi kullanıma hazır hale getirirken biri bisikletçiye küçük bir poster asmaya geldi. Posterde Pedal 35, Macera Seni Çağırıyor yazıyordu. Ben de yeni bisikletimle maceralara açılayım bari dedim. Pedal 35 yönetim ekibinden Ceyhun Atik’le tanıştım. Benden bir yaş daha büyük mütevazi bir arkadaştı. Yanında da bisikletinin selesini değiştirmeye gelen 60 yaşında Pedal 35 üyesi İbrahim Malkoç abi vardı. İbrahim abi ise 3 sene önce kalbine stent taktırmış ve bisiklet binmekten de uzak kalmamış. Turlara nasıl katılabilirim. Neler gerekli diye sordum. Sağolsunlar seve seve anlattılar tüm detayları. Ertesi gün de Eski Görece – Temnos – Çukurköy Macera Turu varmış ona davet ettiler. 60 km yol yapacağız gelebilir misin dedi İbrahim abi? Ben de tabii olur dedim. O kadar yol da ömür billah gitmemişimdir. Küçükken bir çılgınlık yapıp Bisan İhlas Mountain Cat bisikletimle Denizli’den Buldan’a 40 KM yol gitmişliğim vardı. Bir de kendi güvenliğim için kask takmalıymışım. Abi zaten bisiklet yükünün altına girmişim derken kaskı da alıp kafama taktım. İbrahim abi yarın 08:00’de Nergiz durağında buluşalım dedi ve sözleştik.

Ben de bisikletimi aldığım gibi test sürüşüne çıktım. Test sürüşünde bir sorun çıkarsa ertesi günkü tura gitmeyebilirdim. Bisikletle Bostanlıdan Konak’a kadar gittim. Konak’tan bisikleti vapura koyup geri döndüm. Başarılı ve eğlenceli deneme sürüşünün ardından mutlulukla evime döndüm.

Ertesi sabah heyecandan saat 5 gibi uyandım sonra tekrar yattım. Alarmla birlikte uyandım kahvaltımı yapıp yola çıktım. İzban durağında İbrahim abinin gözleri beni arıyordu. Beni unutmamıştı sağolsun. Birlikte trene binip İzban Hatundere durağında indik ve İbrahim abi beni gruptan arkadaşlarla tanıştırdı. Onur, Ali abi, Ümit abla ve grubun kurucularından Cevdet abi ile tanıştım. Sonra neşeli iki insanla Berk ve İbrahim abiyle tanıştım.

1917083_10153883379789887_754104802204000132_n

Yola çıktık. Önce Belen kahvesinde bir çay molası verdik, oradan da Eski Görece ve Temnos’a ilerledik. Antik kentin yakınlarından ya da üzerinden geçmiş olabiliriz ancak benim antik namına hatırladığım yıkılmış bir cami ve yakın zaman mimarisiyle yapılmış bir yıkık taş evdi.

Temnos için internette bulduğum bilgi de bunu doğrular nitelikte;

Temnos antik kenti ise Herodotos’un saymış olduğu Aiol 12 kentinden biridir .Heredotos’un saymış olduğu 12 adet Aiol kenti şunlardır: Kyme, Larissa,Neonteikhıs, Temnos, Killa, Notion, Aigiroessa, Pitane, Aigai, Myrina, Grynaion, Smyrna
Bölgede antik kent ile ilgili kalıntılar sütunlar,mağaralar ,su yalakları ve geçit kemerleridir.Kentin büyük bölümü toprak altında keşfedilmeyi beklemektedir.

Temnos taraflarında öğle yemeği için bir mola verdik. Ben ilk turum olduğu için ekmek ya da sucuk almadan iki çikolata ve bir meyve suyuyla yola koyuldum. Yiyip açlığımı bastırma niyetindeydim ki o kadar enerji harcamaya bünyem biraz daha yok mu tepkisi verdi. Bir yandan ateşler yakıldı. Tavuk, Sucuk, Köfte yapıldı. Derken İbrahim abi elinde ekmeğiyle karşıma geldi. Kopar ucundan diye ısrar etti. Her ne kadar nazlansam da ısrarlarına dayanamayıp ucundan çeyreğe yakın bir parça kopardım. Nasıl iyi geldi anlatamam. Çekinmeden ekmeğini paylaşan İbrahim abi grubu sevmemdeki en büyük etmenlerden biriydi.

Öğle arası bitti ve Temnos tırmanışına devam ettik. Doğada olmanın verdiği heyecanla çocukluk yıllarıma döndüm ve bisiklet üzerinden inmeden çok zorlu yerlerden geçtim. Taa ki kocaman oynak taşlara gelene kadar. Bir süre bisikleti elimde ittim. Çoğu kişi de eskiden dere yatağı olan ve sonradan yola çevrilmiş yerde bisiklet sürmenin zorluklarından dem vurdu. Ancak benim için çok eğlenceli ve güzel bir rotaydı.

Yukarı çıkarken gruptaki birkaç kişi nereden bulduysa bir kamyona bisikletlerini atıp tırmanışı tamamlamıştı. Videosunu da çekip yayınladılar sonra. Yokuşlarda kamyon kullanan bisikletçiler bizim için uzun süre mizah konusu oldu sonraları 🙂

12348002_10153883379134887_4912436997468289519_n

Pedal 35’in 3’üncü “Macera Turu”ydu bu. İlkinde çamura saplana çıka bir tur yaptıktan sonra o turun adı Macera Turu olmuş ve sonra böyle benzer turlara da aynı ismi koymaya karar vermişler. Benim için de çok zevkli bir macera oldu. Uzun süren tırmanışın ardından zirveye ulaştık ve  grup toplandıktan sonra Çukurköye doğru yol aldık. Son olarak kahvede birkaç çay içtikten sonra karanlıkta ışıklarımızı yakıp yola çıktık. O kadar tırmanmanın çilesini bitmek bilmeyen uzun bir inişle taçlandırdık. Karanlıkta yanan ışıklarımızla ateş böceği gibi salınıp Tekrar Belen kahvesine ulaştık. Son olarak da Menemen İzban durağına sürdük. Oradan da trene binip Karşıyaka’ya geri döndük.

Toplamda 57 Km bir mesafe gittik. Toplam kazanılan yükseklik 900 metre civarında oldu.

Sürüş kaydına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

Doğanın kalbinde güzel insanlarla yaptığımız bu tur, bir sonraki haftayı sabırsızlıkla beklemem için güzel bir neden oldu bana.