21 Şubat Kozbeyli – Kartaltepe

Hafta sonu özetiyle yazıya başlayayım. Çoğu hafta sonu Strava verisinin ekran görüntüsünü alıp, özet bilgiyi Facebook adresimde aşağıdaki gibi paylaştım.

12744045_10154039457169887_6074670486621611018_n-1

80 km yol katettik. 4 saat 30 dk pedal çevirdik. 420 metre yüksekliğe çıktık ve toplamda 825 metre yükseklik kazandık. 3.400 kaloriyi yaktık. İzmir’i ikiye böldük.

Bu hafta sonu Foça’nın Kozbeyli Köyü’ne gitmek ve oradan da Şaphane dağına ve Kartaltepe’ye çıkmak için yola koyulduk.

İlk olarak Aliağa’ya İzban’la gittik. Burada indikten sonra Kozbeyli’ye doğru harekete geçtik. Kozbeyli’ye ulaştığımızda çay, kahve ve alışveriş molası verdik. Yiyeceğimi yanımda taşımaktansa midemde taşımayı tercih ettim ve molada ekmek arası sucuk söyleyip yedim.

Kozbeyli küçük bir merkezi olan modern köylerden biri. Çok övdükleri dibek kahvesinden içmek için Şakir’in Yeri’ne gittik. Hüsamettin amca kahveyi dibekte öğütürken canlı canlı izledik, bir yandan da gelen kahvelerimizi yudumladık.

Kozbeyli köyünün tepeden görünüşü insanı mest ediyor. Yeşilin göbeğinde maviye bakan bir manzara, insan daha ne isteyebilir ki?

Dağ bisikletimin ve benim en sevdiğim toprak yolda tırmanışımıza devam ettik. Grup öncüsünden izin alıp nefessiz tırmanışımı sürdürdüm. Bir yandan da hayran hayran baktığım manzarayı durup fotoğraflamayı ihmal etmedim.

Yukarılara çıktıkça yeşil ve mavi tonlar daha da arttı. Betonların izleri neredeyse silinmeye başladı.

5.jpgBetondan uzak derken çelikten uzaklaşılamadığını gözlemleyebiliriz. Dönüş yolumuz sıra sıra dizilmiş rüzgar tirbünlerinin olduğu alandan aşağıya doğru devam etti.

aceydim gollaamı getme deyeyidim.jpg

Dağın zirvesinde bir su deposunun olduğu yerde mola verdik. Herkes yanında getirdiğini yedi. Çıkmadan önce bir şeyler yemiş olmama rağmen, bana abilik ve annelik yapan sevgili grup üyeleri zorla bir şeyler yedirdiler.

Dönüşümüzde tren kullanmadan Foça yolu üzerinden Karşıyaka’ya geldik. Pedal 35 grubunun düzenlediği 5’inci macera turunu da burada sonlandırmış olduk. Çok keyifli bir Pazar günü yaşadık hep birlikte.

Dilerseniz aşağıda Pedal 35 grubu kurucusu Cevdet Çal’ın derleyip oluşturduğu uzun videoyu izleyebilirsiniz.